Mysdag hemma och träff med bloggkollega

Idag har vi haft en mysdag hemma. 8åringen slutade skolan tidigt och sen har vi mest legat på golvet och lekt med Milton. Jag skulle kunna titta på dessa två underbara i evigheter och det är så roligt att se hur storasyster tar hand om sin lillebror. Mammas hjärtan!

Om man inte orkar promenera så länge - som idag när det var SVINkallt ute - är det tur att man har två våningar här hemma och med det trappor. Jag har använt dessa till att springa upp och ner, testa det du! Riktigt jobbigt, benen kändes som spagetti efteråt.



Imorgon ska jag och den här goingen träffa Jenny och hennes kids, det ska bli roligt. Vi har haft kontakt ganska länge via våra bloggar - och bor båda i Göteborg - men har liksom inte fått till den där träffen vi har pratat om så många gånger, men nu så!

Nu ska jag återgå till min familj 
Nyttigt och gott som sätter igång fettförbränningen

Här är ett tips på gott och smaktillsatt vatten som inte bara är nyttigt - i dessa förkylningstider - utan också innebär att det hjälper kroppen att sätta igång fettförbränningen. Du behöver:

- Färsk persilja (ca 1/2 dl)
- Färsk ingefära (5cm skivad i små bitar)
- Stjälkselleri (5cm skivad i små bitar)
- Lime (1 st i skivor)
- Vatten (1 liter)

Drick 2 normalstora glas per dag och du kan fylla på vattentillbringaren ca tre gånger för att få ut full effekt av ingredienserna.

Persiljan har utrensande egenskaper och är därför bra för lever och njurar. Den är också rik på A- samt Cvitamin
Färsk ingefära är anti-inflammatoriskt, lindrar förkylningar, sätter igång matsmältningen och kan hjälpa mot migrän och illamående
Stjälkselleri balanserar blodtryck och stimulerar matsmältningen
Lime är fulla utav C-vitamin och motverkar bakterier

Du kan hjälpa kroppen ännu mer genom att äta en halv grapefrukt om dagen eftersom det inger en mättnadskänsla men framförallt - skyddar hjärtat
World of shape - träning - vecka 3
Dags att gå in i tredje veckan utav world of shapeträningen (som jag till viss del inte följt matmässigt!) och nu börjar det hända saker, jag ser det främst på kläderna, och på vågen. Måtten är det inte så stor skillnad på (än?), men det viktiga är att jag snart kan få på mig mina yttepyttetighta jeans, wihoo! Jag blev ganska stor mot slutet, hehe. Och då föddes ändå Milton nästan 7 veckor för tidigt.

Inför tredje veckan
Midja: 76 cm
Lår: 50cm
Armar: 27cm (i avslappnat läge, jag vill dessutom inte ha mindre som i smala, utan större som i muskulösa)

Andra veckan
Midja: 76,5cm
Lår: 50cm
Armar: 27cm 

Första veckan
Midja: 77cm
Lår: 50cm
Armar: 28cm